Het begon allemaal aan de top van Piuma Road midden in de bergen rond Santa Monica.

Piuma Road ligt net boven Malibu in Californië en is een bochtige en steile klim van 11 kilometer die heel bekend is binnen de wielrenners van Zuid-Californië. Onder de duizenden internationale wielrenners die op deze weg trainen kwam de voorzitter en CEO van Herbalife, Michael O. Johnson, een fervent wielrenner, in 2009 toevallig twee unieke sporters tegen na het voltooien van de Piuma Climb Challenge.

De een was een biochemist/ondernemer en de ander was zijn zakenpartner in marketing. Ontevreden met de op dat moment verkrijgbare producten voor betere sportprestaties, ontwikkelden zij samen een innovatieve sportdrank die meteen populair werd onder de plaatselijke duursporters.

Toen Michael de drank uitprobeerde, ontstond het idee om een sportvoedingslijn te ontwikkelen om tegemoet te komen aan de specifieke behoeften van de door Herbalife gesponsorde teams en sporters. Deze sportvoedingslijn zou later uitgebreid worden naar een breder publiek om de doelstelling van Herbalife te bereiken en een gezonde en actieve levensstijl te promoten.

Deze toevallige ontmoeting leidde tot iets veel groters… De creatie van Herbalife24!